torsdag 11 november 2010

Minnessak

Det sista saken hon gömmer i asken är en sorglig sak, en sak som hon inte tänkte berätta. Jag tror att den här grejen egentligen inte är så speciell alls, men väldigt viktig för henne. Det kanske kan vara en liten sak från hennes mormor som betyde mycket för henne, men sedan dog och hon tog det väldigt hårt. Eller från hennes lillasyster. När allt var bra och hennes föräldrar mådde bra och de var en riktig och hel familj.

Jag vet inte om jag har någon speciell minnessak från min barndom, men det är väl I-or isåfall som jag skev om tidigare. Hon fick faktiskt följa med vart jag än skulle gå, och om jag glömde henne hemma blev det världens katastrof! Så det hände väldigt sällan.
När jag hade skrivit om I-or så skrev jag att hon låg längst ner i någon låda, men direkt när jag kom hem den dagen tog jag faktiskt fram henne igen och satte på en byro i mitt rum. För längst ner i en låda kan hon ju inte ligga, hon som varit med om exakt lika mycket och samma saker som jag under min uppväxt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar